AUDYT: urealnienie kosztów we wspólnocie
Negocjowanie podpisywanych przez Wspólnotę umów to w obecnych czasach konieczność. Niestety – we Wspólnocie odpowiedzialność za negocjacje jest rozmyta: Zarządy Wspólnot działające społecznie – nie czują się odpowiedzialne i zrzucają to na Zarządcę, a wynagradzany Zarządca i tak nic nie robi, twierdzi iż negocjacje nic nie dały lub zachowuje „wielce wymowną” bierność.
Nasze Stowarzyszenie, dzięki kilkuletniemu doświadczeniu oraz wiedzy o aktualnych rynkowych stawkach, skutecznie negocjuje wszelkie umowy na rzecz Wspólnot Mieszkaniowych, co prowadzi do znaczącej obniżki kosztów ponoszonych przez Wspólnotę, nawet o 40%.
Najczęściej pomagamy w obniżeniu kosztów w następujących obszarach:
- dostosowanie częstotliwości i jakości pracy serwisu sprzątającego – do realnych potrzeb właścicieli,
- audyt kosztów serwisu technicznego,
- audyt ekonomiczności i skuteczności pracy firm ochrony budynku,
- analiza priorytetów w zakresie remontów i inwestycji we Wspólnocie w zależności od zaleceń wynikających z obowiązkowych: rocznych i pięcioletnich przeglądów budowlanych,
- audyt kosztów mediów używanych w częściach wspólnych (energia elektryczna, ogrzewanie, woda),
- opinie dot. kosztów remontów i możliwości obciążenia nimi dewelopera (gwarancja, rękojmia, odpowiedzialność kontraktowa).
Koszt audytu: od 7 do 15 % wartości uzyskanej obniżki, płatne po skutecznym wykonaniu zlecenia.
Przykładowe zyski Właścicieli (przykłady obniżek uzyskanych przez naszych Klientów):
- serwis windy: obniżka o 6.000 zł / rok
- pogotowie techniczne: obniżka o 21.000 zł/rok
- ochrona budynku: obniżka o 45.000 zł / rok
- energia elektryczna: obniżka o 40.000 zł / rok